انجام زیرسازی ایزوگام مراحلی دارد که باید با دقت لازم به انجام برسد. در ادامه هر یک از این مراحل و نکاتی که در انجام آن باید در نظر گرفته شود را مرور می‌کنیم.

زیر سازی ایزوگام

پسماند زدایی

زیر سازی ایزوگام ،قبل از هرچیز، سطح سقف را از گرد و خاک، چربی و پسماندهای اضافی پاک کنید. پلیسه‌های سیمانی یا بتن یا سنگ ریزه ها را از سقف جمع آوری کردی و هرگونه لکه چرب یا نفتی-روغنی آن را از بین ببرید. شستن بام با آب در صورت امکان نیز توصیه می گردد. اما در زمان ایزوگام تمامی سطح باید خشک شده باشد بخصوص اگر قبلا از آستری درزگیر یا پرایمر عایق استفاده کرده اید.
زیرسازی و تسطیح:
یکی از نکات مهم واترپروفینگ و ایزوگام بام ها، پر کردن ترک‌های احتمالی درشت و اجرای زیرسازی و تسطیح با سیمان و ماسه (بتن) به ضخامت لااقل 3 سانتی متر در 1 لایه با شیب‌بندی 2% و یا سیمان و پوکه معدنی(35% سیمان و 65% پوکه سبک معدنی) به ضخامت حداکثر 3 سانتی متر در 3 مرحله (لایه) با شیب‌بندی 2%، خمیر ماستیک و آستری سطح به کمک لایه خمیر پرایمر ایزوگام پیش از آغازعملیات عایق سازی است.

آستری پرایمر

قبل از ایزوگام بام باید تمام سطح سقف یکدست و بدون ناصافی و خشک شده باشد. برای یکدستی از خمیرهای پرایمر می توانید استفاده کنید. گاهی از یک لایه قیر مذاب بجای پرایمر نیز جهت پوشش زیرین استفاده می‌شود. پرایمرهای عایق آسترساز در دو نوع خمیری و مایع در دسترس می باشند. برای هر 1 متر مربع از سطح، از نیم تا 1 لیتر پرایمر جهت تسطیح و زیرسازی استفاده کنید.

شیب گیری – ناودان ها – چاهک‌های آبرو – چیلر و کولر:

در ایزوگام به خاطر داشته باشید سطوحی که دارای زاویه 90 درجه هستند، قبلا حتما با سیمان و پرایمر عایق فیله کشی و درز گیری شوند. شیب گیری مطابق با آبرو‌های سقف نیز بسیار اهمیت دارد. بهتر است تا شعاع 1 الی 2 متر از هر آبراهه ی سقف را ابتدا یک تا دو بار عایق بندی کرده و سپس بام را ایزوگام کنید. توجه کنید که پیش از آغاز کار، در اطراف ناودان و چاهک‌های آبرو حتما یک و ترجیحا دو لایه اولیه نصب شود. و بهمین صورت در زیر چیلر و کولرها.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *