ویژگی‌ه‍ای ایزوگام خوب

در ابتدای حضور ایزوگام در بازار به دلیل کم بودن شرکت‌های تولید کننده و عدم حضور این حجم از تنوع و کیفیت‌های پایین ایزوگام، انتخاب ایزوگام کاری نسبتا آسان بود، اما اکنون با وجود ده‌ها یا شاید صدها برند ناشناخته و با کیفیت پایین در بازار، انتخاب مشکل‌تر شده است و برای یک نصب ایزوگام با کیفیت باید به نکات زیر توجه کنیم:

  1. تفاوت ایزوگام اصلی و تقلبی چیست؟
  2. ایزوگام مرغوب چه ایزوگامی است؟
  3. کدام نوع ایزوگام بهتر است؟
  4. چه فصلی برای ایزوگام بهتر است؟

با ما درادامه متن همراه باشید تا به پاسخ سوال هایتان برسید.

ایزوگام طرح دار

روش تشخیص ایزوگام خوب از بد

در ساخت و سازها و تاسیسات امروزی عایق جزء لاینفک سازه‌هایی است که نیاز به حفاظت در برابر سرما و گرما دارند. ایزوگام با روکش آلومینیوم هم یک عایق است که برای حفاظت از پشت بام در برابر نور مستقیم خورشید وگرما مورد استفاده قرار می‌گیرد. حالا سوال اینجاست که چگونه هنگام خرید، ایزوگام مرغوب را از نوع  نامرغوب آن تشخیص دهیم؟

در اینجا ۳ روش برای تشخیص ایزوگام خوب و بد معرفی می کنیم:

۱- بوی ایزوگام

ساده ترین راه تشخیص از طریق بوی ایزوگام است. در ساخت ایزوگام‌های مرغوب از پلیمر یا غیر مرغوب استفاده می شود، در صورتی که در نمونه ی نامرغوب آن پودرهای معدنی یا مواد غیر پلیمری به کار می رود، به همین خاطر است که نوع نامرغوب و تقلبی ایزوگام بویی نامطبوع و مشابه گازوییل صنعتی(مازوت) می دهد.

۲- جنس ایزوگام

دست خود را روی قسمتی از لایه ی خارجی ایزوگام که بدون پوشش است بکشید، اگر مرغوب باشد چیزی به دست تان نمی چسبد. ولی اگر نامرغوب باشد ذرات سیاه رنگ و ریزی به دست تان می چسبد.

۳- نگهداری در فریزر:

یک تکه کوچک از ایزوگام را ببرید و درفریزر بگذارید، بعد ار 2 ساعت آن را بیرون آورده و تا زاویه 120 درجه با دست خم کنید. اگر ایزوگام از آنجایی که آن را خم کرده اید شکسته شد و یا حتی ترک برداشت، جنس ایزوگام خوب نیست و نامرغوب است. ولی اگر اتفاقی برایش نیفتاد یعنی ایزوگام مرغوبی است و در برابر سرما وگرما مقاوم است.

چه فصلی برای ایزوگام مناسب است؟

شاید شما هم شنیده باشید که تابستان فصل مناسبی برای ایزوگام است.اگر فصل تابستان را برای نصب ایزوگام انتخاب کرده اید، می توانید از ماندگاری و عمر ایزوگام خود مطمین باشید.

گذشته از جنس ایزوگامی که مورد استفاده قرار می‌گیرد، مهم ترین عاملی که در ماندگاری ایزوگام تاثیر دارد. خشک بودن و تمیز بودن سطحی است که می خواهیم ایزوگام کنیم،هرچه گرم تر و تمیزتر باشد، ایزوگام بهتر می چسبد و تبله نمی کند. (قسمت هایی که خوب نمی چسبد و هوا زیر آن می ماند)

با خواندن این توضیحات به نظر می رسد که دیگر بتوانید مرغوب یا نامرغوب بودن ایزوگام‌های موجود در بازار را تا حدودی مشخص کنید. برای اطلاع از نوع و برندهای مرغوب ایزوگام هم خواندن مقاله (ایزوگام مرغوب و باکیفیت) توصیه  می شود. مشاهده قیمت ایزوگام.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *