یکی از سوالات مهم درهنگام نصب ایزوگام زمان مناسب برای نصب ایزوگام است که باید مورد توجه قرارگرفته شود به دلیل اینکه اگر ایزوگام در زمان مناسب نصب نشود می‌تواند دچار آسیب دیدگی شود و اگر به موقع نصب شود می‌تواند باعث افزایش عمر مفید ایزوگام شود ما در این مقاله سعی داریم تا به شما اطلاعاتی در این زمینه ارائه دهیم پس لطفا تا آخر این مقاله همراه ما باشید.

از جمله موارد موثر در هنگام نصب که باید به طور جدی به آن دقت کرد فصل نصب ایزوگام ، ماه نصب ایزوگام و شرایط خود ساختمان است که ما در این مقاله به تفضیل به آن ها اشاره خواهیم کرد.

بهترین زمان برای ایزوگام کردن پشت بام

بهترین فصل برای نصب ایزوگام

بهترین فصل برای نصب ایزوگام فصل تابستان است . فصل تابستان به دلیل داشتن هوای گرم و خشک موجب از بین رفتن رطوبت ناشی از بارندگی ها می‌شود در نتیجه موجب چسبندگی بالا سطح ایزوگام به پشت بام می‌شود و از کندن زود هنگام آن از پشت بام جلوگیری میکند . باید توجه کرد که سطح خیس و مرطوب پشت بام باعث خوب نچسبیدن سطح ایزوگام به پشت بام می‌شود و اگر ایزوگام به خوبی به سطح پشت بام نچسبد موجب ایجاد شکاف بین لایه‌های ایزوگام می‌شود و باعث نفوذ رطوبت به سطح داخلی سقف و نم زدگی نمای داخلی منزل و سست شدن دیوارها می‌شود بعد از فصل تابستان در روزهای اول پاییز هم می‌توان پشت بام را ایزوگام کاری کرد ولی در بهترین حالت همان ایزوگام کردن در فصل تابستان میباشد.

بهترین ماه برای نصب ایزوگام

بهترین ماه برای نصب ایزوگام در ماه مرداد و شهریور و مهر است . در ماه‌های مرداد و شهریور به دلیل دمای بالا ی هوا و خشکی سقف پشت بام ها ایزوگام بهترین نصب را دارد ممکن است برای بعضی افراد این سوال پیش بیاید که ممکن است در یک سال به دلیل عدم بارندگی سقف پشت بام خشک باشد و طبق گفته این مقاله می‌توان ایزوگام را روی سطح خشک نصب کرد در جواب باید گفت نصب ایزوگام در حالت خشک بودن مهم است ولی سردی هوا نیز در هنگام نصب ایزوگام مهم است سرد بودن هوا موجب خشک شدن ایزوگام و شکنندگی آن می‌شود و در هنگام نصب ایزوگام ممکن است به ایزوگام آسیب برساند پس باید توجه کرد که تنها خشک بودن سقف دلیل به خوب بودن موقعیت برای نصب ایزوگام نیست بلکه باید به دمای هوا نیز توجه کرد بهترین دمای هوا برای نصب ایزوگام بین 10 الی 40 درجه ی سانتی گراد میباشد که ایزوگام حالت طبیعی خود را دارد.

شرایط ساختمان موثر برای نصب ایزوگام است

شرایط خود ساختمان نیز جدا از بحث فصل و ماه مناسب تاثیر بسیار زیادی دارد که نباید از آن غافل شد برای مثال نصب ایزوگام در شرایطی که کار ساخت و ساز بر روی پشت بام هنوز تمام نشده است موجب ضرر رسیدن به ایزوگام می‌شود یا زمانی که هنوز سقف به طور کامل خشک نشده است نصب ایزوگام نباید صورت گیرد و عوملی دیگر که همه را در مقاله ای دیگر تحت عنوان راهنمای نصب ایزوگام به طور مفصل توضیبح داده ایم و شما می‌تواند با مراجعه به آن مقاله از تمامی موارد آگاهی لازم را بدست آورید.

برخی سوالات درباره ی زمان نصب ایزوگام

چرا نصب کردن ایزوگام بر روی سطح دارای رطوبت موجب زود جدا شدن ایزوگام از سقف می‌شود؟

اینکه ما دراین مقاله به مراتب این نکته را ذکر کردیم که ایزوگام را نباید روی سطح دارای رطوبت نصب کرد به این دلیل است که رطوبت باقی مانده در زیر ایزوگام و روی سطح پشت بام پس از نصب با بالا رفتن دمای هوا تبخیر می‌شود و باعث می‌شود که هوا به زیر ایزوگام نفوذ کرده و موجب به اصطلاح تبله شدن ایزوگام می‌شود که همین عامل باعث می‌شود که ایزوگام به مرور زمان چسبندگی خود را از دست داده و از سقف جدا شود.

آیا می‌توان ایزوگام را به طور مجدد بر روی یک سطح دارای ایزوگام یا قیر نصب کرد ؟

در جواب این سوال باید گفت اگرچه نصب مجدد ایزوگام روی سطح ایزوگام ایراد چندانی ندارد ولی اگر با نصب مجدد ایزوگام بر روی سطح قبلی ایجاد وزن کند وباعث سنگینی سقف خانه شود بهتر است که ابتدا ایزوگام یا قیری که قبلا بر روی سطح نصب گردیده از روی سقف کنده شود به نحوی که به سقف آسیب نرسد و بعد ایزوگام مجددا نصب شود توجه کنید که اگر بعد از کندن ایزوگام قبلی از سقف پستی بلندی هایی بر روی پشت بام ایجاد شد ابتدا آن پستی بلندی ها را از سقف رفع کرده و سپس اقدام به نصب ایزوگام کرد.

آیا برای نصب مجدد باید به زمان نصب نیز توجه کرد؟

در هنگام نصب مجدد ایزوگام هم باید به زمان نصب دقت کرد چون که باز هم در این مورد ممکن است رطوبت در بین ایزوگام ایجاد شده و موجب خوب نچسبیدن ایزوگام شود همچنین دراین مورد باید به دمای هوا هم توجه کرد که باعث شکنندگی ایزوگام نشود.

آیا برای نصب ایزوگام در داخل هم فصل نصب مهم است؟

به طور کلی برای نصب ایزوگام باید توجه کرد که سطح نصب ایزوگام رطوبت نداشته باشد چه ایزوگام بر روی پشت بام نصب نشود ویا چه درون خانه اگر دمای هوای درون متناسب باشد و ایزوگام شکننده نشود و سطح مورد نصب هم خشک باشد ایراد چندانی ندارد که ایزوگام در فصل‌های دیگر نصب شود البته اگر ایزوگام را بخواهیم در داخل نصب کنیم . باید توجه کرد که همه ی مواردی که قید کردیم رعایت شوند.

جمع بندی

با رعایت تمام مواردی که در بالا گفتیم درباره ی فصل نصب ایزوگام شما می‌توانید ایزوگام پشت بام را در بهترین زمان مناسب نصب کرده و نهایت استفاده را از ایزوگام ببرید توجه داشته باشید تنها رعایت فصل مناسب برای استفاده ی کارآمد از ایزوگام کافی نیست و باید نکاتی را نیز هنگام نصب ایزوگام رعایت کنید که ما این موضوع را در مقاله ی دیگر مورد بررسی قرار دادیم و شما می‌توانید با مراجعه به آن مقاله اطلاعات کافی بدست آورید امیدواریم ازاین مقاله نهایت استفاده را برده باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *