پیش از نصب ایزوگام بهتر است از مواد تشکیل دهنده آن مطلع شویم که از انجام فعالیت هایی که موجب آسیب رسانی به آن می شود خود داری کنیم.
مواد تشکیل دهنده

  1. قیر صنعتی ۶۰-۷۰
    قیر باعث عایق بندی بهتر و همچنین چسبندگی بیشتر در هنگام نصب می شود.
  2. تیشو
    تیشو یک نوع الیاف است که همان پشم شیشه نسوز است که در برابر حرارت مستقیم کاملا مقاوم است.
  3. یک ماده پلیمری به نام اتکتیک پلی پروبیلن.
  4. پلی استر سوزنی.
    پلی استر ضخامت زیادی دارد و باعث بهبودی عایق‌های رطوبتی می شود و همچنین موجب جذب بهتر قیر به الیاف شیشه می‌شود.
  5. فیلم پلی اتیلن
  6. پودر تالک و برخی اوقات پودر مس ۶۰۰
  7. باند و چسب
  8. فویل آلومینیوم
    این بخش یک نوع محافظ برای عایق رطوبتی به حساب می آید.

برای نصب ایزوگام ابتدا باید محل نصب آن به خوبی پاک و خشک باشد و برای چسبندگی بیشتر عایق بهتر است که سطوح مورد نظر را با پرایمر و مشتقات قیری بپوشانیم. همچنین سطوح باید به سمت ناودان یا هر محلی برای خروج آب، ۵% شیب داشته باشد تا آب بر روی عایق جمع نشود. مناسب ترین دما برای نصب عایق رطوبتی بیشتر از ۵+ درجه و کمتر از ۴۰+ درجه سانتیگراد است.

راهنمای نصب ایزوگام

وسایل نصب ایزوگام

به وسایل لازم برای نصب ایزوگام نیز باید توجه داشته باشید؛ این وسایل شامل ماله، کمچه، شعله پخش کن، گاز مایع(کپسول)، کفش چرم پایه بلند، فندک، دستکش برزنتی، تیغ مکت بری و جارو هستند و مواد لازم برای نصب که شامل پرایمر و مشتقات قیری سازگار با عایق رطوبتی هستند.
اگر سطحی که می خواهیم بر روی آن عایق را نصب کنیم آسفالت باشد، به ازاء یک متر مربع، ۳۰۰ گرم مشتق قیری رقیق شدنی در آب روی سطح می ریزیم و اگر سطح سیمانی باشد به ازاء هر متر مربع ۲۸۰ گرم مشتق قیری محلول در حلال نفتی روی سطح می ریزیم و اگر سطح موزائیک باشد ابتدا سطح را با استفاده از سیمان و دوغاب کاملا صاف کرده و سپس عایق را نصب می کنیم.

شرایط محیط برای نصب ایزوگام

قبل از آغاز نصب ایزوگام همه اشیاء فلزی مانند کولر، منبع‌های ذخیره سازی آب و … که در سطح قرار دارند را به آرامی بردارید و سطح را کاملا صاف و پاک کنید.

نگهداری از رول‌های ایزوگام

سعی کنید هر روز به اندازه نیاز آن روز رول‌های ایزوگام را به بالای پشت بام ببرید و همه آن ها را در پشت بام نریزید چون ممکن است وزن زیاد موجب ایجاد ترک در سقف شود یا اگر مجبور به انجام این کار هستید رول ها را به تعداد مساوی در گوشه‌های ساختمان پراکنده کنید.

به هیچ عنوان رول ها را در زیر باران نگه ندارید و اگر در مکان بدون سقف قرار دارند از روکش‌های پلاستیکی برای حفاظت از آنان استفاده کنید.
از نصاب خود بخواهید که بعد از نصب به همه لبه ها و گوشه‌های ایزوگام حرارت مجدد بگیرد. این عمل موجب درز گیری بیشتر شده و احتمال نفوذ آب را تا حد امکان پایین می آورد.

نصب با دقت در زوایا

در هنگام نصب ایزوگام حتما به زوایای ۹۰ درجه دقت کنید و حتما آن‌ها را نیز با عایق بپوشانید. این کار نفوذ آب را از کناره‌های سقف بسیار کم می‌کند.

یک نظر در مورد «راهنمایی بهترین روش نصب ایزوگام»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *