تعداد پرسنل نصب ایزوگام ،اجرای ایزوگام پشت بام یکی از مهمترین قسمت‌های منزل مسکونی و آپارتمانها می‌باشد که نیازمند تعداد مشخصی ایزوگام کار حرفه ای و با سابقه می‌باشد. اما در برخی از موارد مشاهده می شود که برای ۴۰۰ متر محیط عایق کاری تنها یک ایزوگام کار مشغول به نصب عایق رطوبتی می‌باشد که از لحاظ اصول عایق کاری و ایزولاسیون مطابق با استانداردهای نصب ایزوگام نمی‌باشد.

در این مقاله قصد داریم به حداقل ایزوگام کاری که برای عایق کاری ۱۰۰ متر پشت بام مورد نیاز می‌باشد بپردازیم البته معیار ۱۰۰ متر برای محیط‌های باز مانند بام انتخاب شده است و بدیهی است هر چه محیط کوچک و به اصطلاح دستگیر باشد نیاز به پرسنل بیشتری می‌باشد.

نصب ایزوگام

تعداد پرسنل مناسب برای نصب ایزوگام

تعداد پرسنل برای ۱۰۰ متر پشت بام برای اجرای ایزوگام پشت بام در یک روز با متراژ ذکر شده نیاز به حداقل ۳ نفر جهت قبول مسئولیت‌های زیر می‌باشد.

  1. کارگر حمل و نقل جهت جابجایی و انتقال رول‌های ایزوگام به پشت بام
  2. استادکار ماهر جهت عایق کاری و نظارت بر حسن اجرای وظایف کارگر نصاب ایزوگام
  3. کارگر نصاب ایزوگام جهت داغ کردن و چسباندن عایق رطوبتی

خطرات و مشکلات استفاده از پرسنل با تعداد کم

استفاده از پرسنل با تعداد کم مشکلاتی برای نصب ایزوگام به همراه می‌آورد که مهم‌ترین آن‌ها عبارتند از:

  1. نصب ایزوگام در زمان مناسب باید به انجام برسد. اگر در طول زمان نصب احتمال بارش باران یا برف وجود داشته باشد، نفوذ رطوبت به لایه‌ی زیرین ایزوگام پیش از پایان نصب، کیفیت آن را کاهش می‌دهد.
  2. انجام برخی مراحل نصب ایزوگام به کار گروهی نیازمند است و اگر توسط یک نفر به انجام برسد، به دلیل خستگی و یا ناتوانی ممکن است مشکلاتی در کار نهایی ایجاد شود.
  3. حمل و نقل ایزوگام در تعداد زیاد باعث صرف انرژی زیادی می‌شود و خستگی زیاد باعث می‌شود تا نصاب ایزوگام نتواند با دقت کافی کار نصب و چسباندن ایزوگام را انجام دهد که در کیفیت کار نهایی موثر است.
  4. به دلیل رعایت نکات ایمنی، همیشه لازم است تا افرادی در کنار نصاب ایزوگام وجود داشته باشند تا در صورت بروز خطرات احتمالی کار در ارتفاع بالا یا کار کردن با گاز و شعله‌ی آتش به موقع بتوانند واکنش لازم را انجام بدهند و از گسترش خطر جلوگیری نمایند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *