معمولا اولین چیزی که هنگام خرید ایزوگام مورد توجه خریداران است، قیمت ایزوگام است ولی باید دانست که ارزان بودن برخی از انواع ایزوگام بی دلیل نیست و این ارزان بودن به بهای کیفیت کمتر و افزایش هزینه‌های تعویض یا ترمیم ایزوگام در چند سال آینده بر مشتریان تحمیل می‌شود.

به طور کلی دو نوع ایزوگام در بازار وجود دارد:

قیمت ایزوگام

۱- ایزوگام پلیمری

در این نوع از ایزوگام از 60 الا 70 درصد قیر خالص استفاده شده است که این قیر از تقطیر نفت خام پالایشگاه درست شده. پلی استر ،تیشو ، لایه المینیوم، فیلم پلی اتیلن ، پودر تالک ، موادAPP ، پوشال گونی پلاستیکی ، مواد دیگر تشکیل دهنده این مواد است ساخت این ایزوگام به این گونه است که در دستگاه ساخت پلیمر میکس پخته می‌شود و به مایع تبدیل می‌شود که در خط تولید تبدیل به ایزوگام می‌شود ،مزایایی که این ایزوگام دارد.

  1. این ایزوگام پس از نصب توسط نصاب حداقل ماندگاری تا ۱۵ سال را دارد.
  2. دارای انعطاف پذیری بالا در فصل سرد سال تا -۵ در جه و در گر ما تا ۱۰۰ درجه
  3. در این نوع به دلیل استفاده از قیر خالص دارای وزن مناسب بوده و از ایجاد بار اضافی بر روی ساختمان جلوگیری میکند
  4. این نوع عایق مطابق استاندارد جهانی و استاندارد ملی ایران ساخته‌شده و در گروه عایق روطوبتی A قرار گرفته است

۲- ایزوگام دمیده

مواد اصلی تشکیل دهنده این نوع ایزوگام قیر دمیده است که با نام اختصاصی (BOF) در بازار قابل شناخت است، قیر دمیده در حالت کلی به صورت جامد و سخت دیده می‌شود و از دمیدن هوای گرم200 تا300 درجه توسط لوله‌های سوراخ دار به محفظه حاوی مازوت دمیده می‌شود در اثر این فرایند اتم‌های هیدروژن موجود در مولکول‌های هیدروکربون ها ، با اکسیژن هوا ترکیب می‌شود و با تشکیل آب ، عمل بسپارش اتفاق می‌افتد و در این روش بدون اضافه کردن هیچ ماده‌ای مستقیما به خط تولید میرود.و در مقایسه با ایزوگام پلیمری (BPP ) بسیار ضعیف تر عمل میکند و به همین منظور عمر کمتر و کیفیت کمتری دارد. از ایزوگام دمیده (BOF ) بیشتر در ساخت ورق‌های پوشش بام، باتری اتومبیل و اندود کاری استفاده می‌شود.

و با در نظر گرفتن این نکات می‌توان یک نوع ایزوگام با توجه به مقدار سرمایه انتخاب کرد که بهتر مورد استفاده تان قرار گیرد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *