آشنایی با ایزوگام دمیده ،ماده اصلی در تولید این نوع ایزوگام، قیر دمیده است و آن را با نام اختصاری BOF در بازار عایق رطوبتی می‌شناسند. قیمت ایزوگام دمیده نسبت به پلیمری پایین‌تر است و نیز کیفیت این عایق ضعیف و عمر کمتری دارد.

کارخانه ایزوگام

قیر دمیده با استفاده از نفت کوره (مازوت)

قیری است که در حالت معمولی به حالت جامد و سخت می‌باشد و از دمیدن هوای گرم به مازوتی که وارد برج تقطیر شده و پس از عمل بسپارش، در مرحله آخر عمل تصفیه بوجود می‌آید. همچنین قیر تولید شده با این روش نیاز به افزایش هیچ ماده‌ای دیگری ندارد و مستقیما” وارد دستگاه خط تولید ایزوگام می‌گردد.

مواد قیر به دلیل دمیدن هوای داغ پلیمر شده و خاصیت الاستیکی پیدا می‌کنند. در این فرآیند، هوای داغ با دمای بین ۲۰۰ تا ۴۰۰ درجه سانتی‌گراد توسط لوله‌های سوراخ‌داری که به محفظه حاوی مازوت متصل است دمیده می‌شود. در اثر انجام این فرآیند شیمیایی، اتم‌های هیدروژن موجود در مولکول‌های هیدروکربورهای قیر، با اکسیژن هوا ترکیب می‌شود و با تشکیل آب، عمل بسپارش اتفاق می‌افتد. این نوع قیر بیشتر در ساختن ورق‌های پوشش بام، باتری اتومبیل و اندودکاری مورد استفاده قرار می‌گیرد علامت اختصاری قیر دمیده R می‌باشد . مثلا قیر R80/25 به این معنی است که قیر تولیدشده با درجه نرمی ۸۰ و درجه نفوذ ۲۵ می‌باشد.

مصالح مورد نیاز جهت تولید ایزوگام دمیده

  1. قیر دمیده
  2. فویل آلومینیوم با ضخامت ۱۴ الی ۱۶ میکرون
  3. پلی آستر، تیشو یا اسپانباند
  4. پلاستیک مخصوص پشت لایه ایزوگام
  5. پودر تالک

اکثر شرکتهای تولید ایزوگام دلیجان از مواد پلیمری با استفاده از قیر خالص تحت عنوان BPP که در بازار شناخته می‌شود استفاده می‌کنند که این نوع ایزوگام مناسب برای عایق کاری هر مکانی می‌باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *