از آنجا که بحث ایزولاسیون علی الخصوص ایزوگام پشت بام دارای هزینه‎های قابل توجهی می‎باشد و قیمت مشتقات نفتی مانند قیمت ایزوگام در حال افزایش است پس لزوم رعایت قوانین و اقداماتی که باعث افزایش طول عمر عایق بام می‎شود امری ضروری می‎باشد. و در واقع با نگهداری می‌توان از دشواری‎های تعمیرات دوباره و لکه گیری جلوگیری کرد.

سپیدبام البرز پس از نصب ایزوگام برای نگهداری بام و افزایش عمر مفید آن، انجام اقدامات زیر را به کار فرما توصیه می‌کند.

  1. بازدید کردن کلیه ناودان ‎ها، درز پوش‎ها، نورگیرها، هواکش‎ها، کفشوی‎ها در شهریور ماه از این لحاظ که آشغال یا زباله ای آن را مسدود نکرده باشد به طور مثال اگر راه ناودانی با زباله‎هایی که از طریق باد روی پشت بام ریخته شده است پر شود باعث نشت آب به داخل خانه می‎شود.
  2. پس از نصب ایزوگام باید حتی‌المقدور از رفت و آمد‎های غیر ضروری خودداری شود و حتما چند عدد سندل کف صاف مخصوص پشت بام خریداری شود و فقط با این سندلها روی سطح پشت بام رفت وآمد شود.
  3. دقت شود که اجسام نوک تیز مانند پایه کولر ،پایه آنتن،پیچ و قطعات فلزی روی سطح عایق نباشد که در اثر فشار، در سطح فرو رفته و باعث سوراخ شدن عایق می‌شود و از ریختن مصالح ساختمانی مخصوصا سنگ ریزه‎های نوک تیز روی عایق اجرا شده خودداری شود.
  4. نکته بسیار مهم در سرویس‌ها این است که باید بلافاصله پس از ایزوگام و تست آن، سطح با یک لایه سیمان نازک و با عیار بالا پوشانده شود تا حین کاشی کاری و سرامیک ، سطح ایزوگام شده آسیب نبیند زیرا ابتدا کاشی کاری بدنه سرویس‎ها انجام می‎شود و بعد کاشی کف چسبانده می‎شود.
  5. اگر در پشت بام انباری داریم از نگهداری مواد نفتی(نفت و گازوئیل) وحتی روغن جدا صرف نظر کنیم که در صورت ریختن این مواد آسیب جبران ناپذیری به عایق وارد می‎شود.
  6. همچنین فضولات حیوان خانگی مانند مرغ یا کبوتر نیز به عایق آسیب وارد می‎کند به طور کلی باید از هر کاری که باعث خراشیده شدن و زخمی‌شدن عایق شود جلوگیری کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *