نصب ایزوگام سرویس بهداشتی ،بحث عایق کاری مکانهایی مانند حمام و توالت که احتمال ریزش و تجمع آب در کف آن بسیار است امری ضروری می‌باشد. معمولا برای عایق کاری سرویس‌های بهداشتی از قیرگونی به دلیل چسبندگی و ضخامت زیاد آن استفاده می‌شود.

اما گاهی اوقات کارفرما بدین منظور که قیمت ایزوگام از قیرگونی پایین تر است، روش نصب ایزوگام را برای عایق کاری سرویس‌ها ترجیح می‌دهد.

البته ایزوگام در صورتی به تنهایی یک عایق کامل برای سرویس‌ها می‌باشد که ایزوگام کار هنگام اجرای ایزوگام موارد زیر را به ترتیب انجام دهد.

  1. بعد از سیمانکاری کف توسط بنا و خشک شدن کامل آن اقدام به برش اضافه لوله فاضلاب با فرز و هم سطح کردن آن با کف کند.
    نکته ۱: نباید برای برش لوله فاضلاب از چراغ ایزوگام و حرارت دادن استفاده کند.
    نکته ۲: اشتباه رایج توسط اغلب ایزوگام کاران این است که لوله تعبیه شده برای توالت فرنگی را نیز برش می‌زنند و بعد از سرامیک کاری و بالا آمدن ارتفاع کف سرویس هنگام کار گذاشتن توالت فرنگی توسط نصاب عمل اتصال به خوبی انجام نمی‌شود. پس تنها لوله‌ای که عایق کار نباید آن را برش دهد لوله ۱۲ سانتی متری توالت فرنگی می‌باشد.
  2. سپس همانند شکل بالا برای بهتر چسبیدن ایزوگام اقدام به قیر اندود کردن سطح سیمانکاری شده بکند.
  3. بعد از این مرحله اقدام به برش و نصب ایزوگام در اندازه‌های کوچک برای داخل لوله‌های تخلیه فاضلاب کند. همچنین یک تکه ۵۰ ×۵۰ ایزوگام روی هر کف شور به دلیل اهمیت آن نصب کند.
  4. حال با طی مراحل بالا می‌تواند اقدام به باز کردن رول ایزوگام در اندازه‌های بزرگ کرده و فقط هنگام نصب زوایای ۹۰ درجه دقت فراوانی کند همچنین در بحث جوشکاری بندهای ایزوگام با احتیاط عمل کند.

در پایان ذکر این نکته که در ایزوگام کاری سرویس بهداشتی به دلیل فضای بسته آن و حرارت ایجاد شده توسط چراغ ایزوگام ممکن است لوله‌کشی آب سرد و گرم آسیب ببیند. بدین منظور قبل از هر کاری اقدام به پوشش این لوله‌ها با گچ می‌کنیم سپس کار ایزولاسیون را انجام می‌دهیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *